Participăm la dezvoltarea acestui proiect pentru a ne asigura că angajatorii și angajații din România și Slovacia țin pasul cu transformarea accelerată a pieței muncii și creează capacitatea de a face față în continuare provocărilor legate de dezvoltarea competențelor.
Proiectul
își propune să:
Asigure
cadrul prin care dialogul social din România și Slovacia ține pasul cu
transformarea accelerată a pieței muncii;
Garanteze
o mai bună înțelegere a barierelor și obstacolelor angajaților în relație cu
învățare pe tot parcursul vieții, pentru a descoperi soluții centrate pe
beneficiar;
Îmbunătățească capacitatea partenerilor sociali pentru a participa la procesele
de dialog social de la nivel european;
Exploreze
soluții pentru îmbunătățirea învățării pe tot parcursul vieții în România și
Slovacia, ținând cont de realitățile din teren, inclusiv prin scalarea unor
exemple de bune practici din țări mai dezvo5ltate la acest capitol, precum
Irlanda și Austria;
Dezvolte
curricule noi pentru învățare experimentală, focalizate pe reziliența
angajaților și valoare adăugată pentru economie.
Pentru
îndeplinirea acestor ținte ambițioase, alături de partenerii din proiecte, vom:
Dezvolta
studii și propuneri de politică publică adresate autorităților, angajatorilor
și angajații, pentru a stimula participarea adulților la contexte de dezvoltare
profesională;
Mapa
cadrul național, atât din România, cât și din Slovacia, pentru reglementarea
învățării pe tot parcursul vieții, pentru a identifica modul în care partenerii
sociali pot fi implicați în acest proces;
Învăța din
exemplele altor state, care performează la capitolul LLL - lifelong learning;
Construi
curricule pentru învățământul terțiar vocațional în zona digitală & tech
pentru a crea noi oportunități pentru adulți, inclusiv prin obținerea de microcredite.