Confederația Patronală Concordia lansează, ca parte a proiectului Adult Learning ROSK, un policy brief dedicat micro-certificatelor, ca un posibil instrument pentru a crește participarea la învățare continuă în rândul adulților.
În România, în prezent, micro-certificatele sunt într-un stadiu de dezvoltare incipientă, noile Legi ale educației venind cu cadrul de reglementare necesar pentru implementare.
Anumite state, atât din UE, cât și din afara blocului comunitar, implementează deja micro-certificatele, iar Consiliul Uniunii Europene a formulat o serie de recomandări care conturează modul în care ar trebui să arate acest instrument, într-o încercare de a armoniza cadrul de reglementare în materie și a asigura recunoașterea și transferabilitatea la nivelul tuturor sistemelor educaționale la nivel comunitar.
În acest policy brief, am explorat micro-certificatele ca instrument de facilitare a învățării pe tot parcursul vieții, de la definiție, caracteristici, avantaje și dezavantaje, dar și bune practici în materie. Totodată, am analizat aplicabilitatea acestora la nivel național și am formulat câteva recomandări pentru sprijinirea dezvoltării la nivel național.