România are nevoie de 73.000.000.000 de EURO  pentru a finanța modernizarea întregii rețele de transporturi. Nu doar celebrele autostrăzi, ci întreg ecosistemul care ține de îndeplinirea țintelor climatice europene. Cum facem asta și când? Avem nevoie de un plan până în 2030, iar Studiul privind Viitorul Transporturilor, realizat de Deloitte pentru Concordia, reprezintă chiar asta, o primă foaie de parcurs pentru a ne atinge țintele, în contextul tendințelor europene de decarbonare, al obiectivelor Planului Național în domeniul Energiei și Schimbărilor Climatice și al obiectivelor pachetului Fit for 55.

16% din totalul emisiilor de gaze cu efect de seră din România sunt generate de sectorul transporturilor, al treilea cel mai mare contribuitor. Studiul privind Viitorul Transporturilor propune un plan de acțiune cu politici și măsuri care să conducă la decarbonizarea transporturilor în România, asigurând în același timp o tranziție echitabilă din punct de vedere economic și social.

Pentru prima dată  în România, la acest plan au contribuit și toate sectoarele economice cheie pentru tranziția către un transport curat, de la producătorii și distribuitorii de energie, la producătorii de vehicule, transportatorii rutieri, feroviari și navali. Propunerile sunt agreate cu producătorii și distribuitorii de energie, producătorii de mașini, transportatorii rutieri și feroviari, care își doresc ca împreună să crească gradul de conștientizare în rândul autorităților publice, al factorilor decizionali, publicului larg și sectorului privat cu privire la diferența dintre perspectivele actuale de reducere a gazelor cu efect de seră și țintele de decarbonizare care trebuie atinse până în 2030.

Studiul Concordia are în vedere două scenarii pentru sectorul transporturilor din România: unul bazat pe situația actuală și pe politicile existente (”As-Is”) și unul cu măsuri intensificate de reducere a gazelor cu efect de seră pentru atingerea țintelor stabilite pentru 2030 (18% surse de energie regenerabilă în transport – RES-T).

Dan Șucu, președintele Concordia, vorbește într-un editorial despre necesitatea unui astfel de plan: Avem un plan, avem un program de guvernare. Avem o agendă. Toate se spun și se abandonează apoi de îndată ce cel care le-a propus ajunge la putere. E un lucru pe care noi, oamenii de afaceri nu îl putem face. Dacă anunț o ofertă, trebuie să o pot onora, pentru că altfel nimeni nu se va mai întoarce în magazinele noastre, în stațiile sau reprezentanțele noastre. Dar e momentul să încetăm cu ritmul diferit și să mergem împreună pe același drum

Concordia aduce împreună 14 industrii esențiale pentru economia românească și firme cu peste 330.000 de angajați. Suntem aici pentru că vrem și putem să construim o societate mai bună, pentru oameni, pentru companii. Investim experiența și resursele pentru ca împreună cu partenerii sociali să creăm o fundație solidă pentru o Românie a viitorului.

Mai multe detalii pe www.viitorultransportului.ro

Documente:

Abonează-te la Newsletter

Ești asaltat de mii de informații în fiecare zi. Pe rețelele sociale, la tv, la radio. Câte îți sunt utile în viața de zi cu zi sau la serviciu? Dacă vrei să rămâi conectat doar la informațiile relevante, alătură-te comunității Concordia și vei primi puterea de a ști.