În 17 ani de activitate, Bilka a devenit cea mai mare
companie cu capital privat românesc din Braşov, un judeţ al cărui sector
industrial este dominat de multinaţionale din industria auto (Autoliv,
Schaeffler, Vitesco şi Preh).
Bilka este o companie producătoare de ţiglă metalică, tablă
cutată şi produse pentru acoperişuri complete şi hale industriale, care a atins
pragul de un miliard de lei cifră de afaceri în 2021, potrivit datelor de la
Ministerul de Finanţe.
În 2023, arată aceleaşi date, Bilka a raportat o cifră de
afaceri de 1,2 mld. lei (aproximativ 248 mil. euro), în creştere cu 6% faţă de
anul precedent şi un profit net de 119 mil. lei (aproximativ 24 mil. euro).
Horaţiu Ţepeş, antreprenorul care a creat Bilka în 2007,
este unul dintre puţinii tineri români care au ales să pornească un business
în industria prelucrătoare în a doua jumătate a anilor 2000 şi să ajungă la un
nivel al businessului care îi permite astăzi să analizeze opţiuni de extindere
în afara României.
„Am anticipat punctul în care suntem acum. Încă de acum 15
ani ştiam ce voi face în următorii 30 şi pot spune cu răspundere că ştiu ce
voi face şi în următorii 30 de ani. Pot spune că momentul în care ne aflăm
acum este doar începutul. Nu avem nicio reţinere în a ne dezvolta pe viitor şi
challenge-ul cel mare este de a ieşi în afară cu fabricile. Până acum am
fost captivi în piaţa domestică pentru că un producător de materiale de
construcţii este dependent de piaţa domestică, asta pentru că şi transportul
produselor este mai dificil, ele fiind grele. Dar avem planuri de expansiune şi
suntem încă la început. Sper ca până la final de an să avem ceva conturat pe
partea de producţie într-o ţară vecină“, a spus Horaţiu Ţepeş în cadrul
summitului Industrii Inteligente, Braşov, organizat de Concordia în parteneriat
cu BCR şi cu susţinerea ZF.