Confederația Patronală Concordia, în calitate de membru al BusinessEurope, se
aliniază poziției mediului de afaceri european cu privire la Pașaportul Digital al
Produselor și susține obiectivele urmărite prin instituirea acestui instrument.
Inițiativa Comisiei Europene de a pune bazele unui pașaport digital al
produselor este binevenită și are potențialul de a contribui la tranziția către
un model economic sustenabil, de a reduce emisiile de carbon și de a crește
autonomia blocului comunitar în privința resurselor și materiei prime utilizate
în procesele de producție. BusinessEurope atrage atenția asupra faptului
că lipsa unui transfer de informații eficient de-a lungul lanțurilor valorice
reprezintă unul dintre obstacolele întâmpinate în efortul de a pune bazele
unei economii circulare. Ca membru BusinessEurope, Concordia se aliniază
integral poziției conturate de către mediul de afaceri european în privința
acestei inițiative a Comisiei Europene.
În privința propunerii Comisiei, considerăm că pentru a fi eficientă trebuie să
respecte cinci principii:
1. Alinierea cu principiile „necesității de a cunoaște” („need to know”)
și cel al „minimizării datelor”
2. Limitarea divulgării datelor strict în scopuri circulare și adaptate în
funcție de categoriile de produse și necesităților celor cărora li se
adresează
3. Evitarea dezvăluirii unor date sensibile și cu caracter critic pentru
afacere și garantarea securității datelor
4. Implementarea unui sistem descentralizat ce are potențialul de a
transfera informații actualizate de-a lungul lanțurilor valorice
5. Susținerea, prin pașaportul digital, a unui mediu concurențial
echitabil, inclusiv prin supravegherea eficientă a pieței și prin
integrarea aspectelor caracteristice IMM-urilor
Pentru mai multe detalii, consultați Policy Paper-ul elaborat de Conordia.