Povestea antreprenorului din judeţul Covasna care caută să aducă în cele 40 de magazine ale sale multe mărci românesti

Bertis activează în domeniul alimentar şi produce mezeluri,
produse din carne, de brutărie şi cofetărie. Grupul deţine şi magazine şi
supermarketuri, precum şi restaurante, săli de evenimente şi mici hoteluri şi,
în plus, are două fabrici de preparate din carne, la Sfântu Gheorghe şi
Gheorgheni, un punct de lucru, un hotel şi un restaurant la Odorheiu Secuiesc
şi peste 40 de magazine proprii, sub numele de Benedek, în mai multe judeţe.

Fondurile europene sunt un motor pentru trecerea către
industriile inteligente, crede Tibor Berszany, proprietarul grupului Bertis, un
producător şi distribuitor de produse alimentare din judeţul Covasna, iar
astăzi, în mai toate proiectele, una dintre componentele de care se ţine cont
este cea a digitalizării.

Totuşi, subliniază el, deşi digitalizarea este prezentă în
producţie, nevoia de forţă umană în industria alimentară rămâne cât se poate de
actuală.

„Fondurile europene contribuie la accelerarea către
industriile inteligente. Este o măsură imperativă la această depunere, de a
avea componenta de digitalizare şi sustenabilitate. Pe partea de digitalizare
noi lucrăm de mult timp în producţie. Trebuie să avem o monitorizare foarte
strictă a produselor, a tratamentelor termice. Trebuie să asigurăm o
trasabilitate a produselor, care se poate rezolva doar prin digitalizare. Avem
tablete, scannere, prin care urmărim toată producţia. Sunt anumite lucruri care
sunt tehnologizate, dar, în industria alimentară, avem nevoie şi de forţă
umană“, a spus Tibor Berszany, în cadrul summitului Industrii Inteligente,
Braşov, organizat de Concordia în parteneriat cu BCR şi cu susţinerea ZF.