În contextul dinamicii accelerate de pe piața muncii în materie de competențe, potențată de tranziția către o economie verde și digitalizată, învățarea și formarea adulților pe tot parcursul vieții capătă o importanță deosebită atât din perspectiva angajaților, cât și din cea a angajatorilor.
Obiectivul setat de UE prin Agenda Europeană pentru Competențe îl reprezintă participarea a cel puțin 60% dintre adulții cu vârste cuprinse între 25 și 64 de ani la formare și educație în fiecare an până în 2030.
România înregistrează unele din cele mai scăzute valori, cu o pondere de 4,9% a participării adulților la învățare.
Considerăm că viitoarele inițiative în materie de învățare pe tot parcursul vieții pot fi conturate doar în cadrul unui proces care reunește factorii de decizie cu patronatele, sindicatele și organizațiile neguvernamentale cu expertiză în domeniu, și ne dorim ca acest eveniment să constituite un pas în această direcție.
Scopul acestei conferințe este de a face cunoscute concluziile reieșite din cercetarea întreprinsă, precum și din discuțiile pe marginea acestora, publicului interesat de domeniul Învățării pe tot Parcursul Vieții și Educației Continue a Adulților și de a găsi împreună căi de acțiune viabile.