Apel de selecție pentru asistenți judiciari desemnați de Confederația Patronală Concordia

Confederația
Patronală Concordia promovează activ principiile statului de drept și
sprijină orice demers ce are ca scop asigurarea unei instanțe
independente și imparțiale
, instituită de lege.

Conform
prevederilor legale, confederațiile patronale și sindicale reprezentative la
nivel național au dreptul de a desemna candidați pentru posturile de asistenți
judiciari, care ulterior sunt numiți în funcție de Ministerul Justiției, la
propunerea Consiliului Economic și Social (CES), pentru un mandat de 5 ani (HG
nr. 616/2005).

Asistenții
judiciari au o contribuție semnificativă în activitatea completurilor de
judecată în litigiile privind conflictele de muncă și asigurări sociale.

Prezența
unor asistenți judiciari bine pregătiți și profesioniști este foarte importantă
în activitatea completurilor de judecată, căci aceștia pot aduce plus valoare
nu doar în calitatea hotărârilor judecătorești, prin asigurarea unui proces
echitabil, în interesul societății și al participanților la procedurile
judiciare, ci și în celeritatea soluționării conflictelor de muncă.

Ne
dorim și facem eforturi ca, prin propunerile de asistenți judiciari pe
care Confederația Patronală Concordia, în calitate de partener de dialog
social, le înaintează prin Consiliul Economic și Social către Ministerul de
Justiție, să contribuim la echilibrul între dreptul părților la o
instanță independentă și imparțială și o procedură judiciară cât mai rapidă
.

Lansăm un
apel public de selecție de candidați pentru posturile de asistenți judiciari
 pe
care Concordia îi va desemna în perioada următoare. Procesul de selecție și
desemnare a candidaților va fi coordonat de o comisie internă constituită la
nivelul Confederației Patronale Concordia, prezidată de Adrian Manolache, Membru de onoare al Consiliului
Director Confederația Patronală Concordia, avocat de drept comercial și membru
al Baroului București. Rolul Confederației Patronale Concordia, în
calitate de confederație patronală reprezentativă la nivel național, și al
comisiei de evaluare și selecție este acela de a propune candidați către CES,
iar în realizarea acestui scop ne dorim ca aceste propuneri să vizeze persoane
care dețin cunoștințele și competențele necesare ocupării acestei poziții.

Pentru
transparența demersului, procesul de evaluare și selecție a candidaților se va
derula în etape succesive, pe care le detaliem în cele ce urmează:

1.       Perioada
de depunere a candidaturilor
: 28 aprilie – 10 mai 2023

·      
Candidații interesați își pot depune candidatura, menționând județul pentru
care candidează, alături de documente de suport (CV, copii diplome de studii,
documente doveditoare pentru vechimea in funcții juridice, cazier fiscal,
cazier judiciar), pe adresa asistenti.judiciari@confederatia-concordia.ro

·      
Mandatele de asistenți judiciari ce pot fi desemnați de Confederația Patronală
Concordia se află în următoarele județe: Argeș, Bacău, Bistrița Năsăud,
București, Călărași, Covasna, Dâmbovița, Dolj, Hunedoara, Mehedinți, Mureș,
Neamț, Prahova,  Sălaj, Suceava, Timiș, Vaslui, Vâlcea.

2.       Etapa
I de selecție
 (eliminatorie) – Comisia de avizare și selecție a
candidaților pentru funcțiile de asistenți judiciari va analiza dosarele
candidaților din perspectiva îndeplinirii condițiilor impuse de lege (HG 616/2005) – ex: licență în drept,
vechime de 5 ani în funcții juridice, fără antecedente penale și fără cazier
fiscal

3.       Etapa
II de selecție
 – candidații selectați în etapa I vor parcurge un test
grilă de verificare a cunoștințelor de dreptul muncii, pe baza bibliografiei recomandate.

Testul grilă va avea loc în data de 25 mai 2023, în
intervalul 09.30-11.00, la Institutul Bancar Român – Str. Negru Vodă nr. 3,
intrarea C, etaj 2, București. 
Accesul în sălile de concurs se poate face începând cu ora
08.30.

Punctajul minim pentru declararea unui candidat ADMIS  după
etapa II de selecție este de 70 puncte.

Rezultatele etapei II de selecție vor fi comunicate (via
email) până la finalul zilei de 25 mai 2023.

4.       Etapa
III de selecție –
 candidații care promovează etapa II de selecție
(minimum 70 puncte obținute la testul grilă) vor participa la un interviu,
respectiv etapa III de selecție
.

Programarea interviurilor din etapa III va fi anunțată
candidaților în data de 25 mai 2023, odată cu rezultatele etapei II de
selecție.

Interviurile
vor avea loc în perioada 26-30 mai, la sediul Confederației Patronale
Concordia, str. Ion Ghica, nr. 13, Ghica House, București, astfel:

  • 26 – 27 mai 2023 – Interviuri
    candidați pentru mandatele din țară, cu excepția București;
    interval orar: 09:00 – 17:30*
  • 29 – 30 mai 2023 – Interviuri
    candidați pentru mandatele din București;
    interval orar: 14:00 – 18:00*

*Aceste intervale sunt orientative și
depind de numărul candidaților care vor trece de etapa II (testul grilă),
programarea finală (data și intervalul orar concret în care va avea loc
interviul) urmând a vă fi comunicată via e-mail.

Criteriile de departajare a candidaților

În
etapa III de selecție, vor fi avute în vedere următoarele criterii de evaluare:

  • Cunoștințe și experiență relevante în domeniu, nivel de studii
    și/sau alte forme de specializare profesională în domeniul dreptului
    muncii (hard skills) – maximum 50 puncte
  • Valori și abilități de interacțiune și comunicare (soft skills) –
    maximum 40 puncte
  • Recomandare profesională din partea organizațiilor patronale
    reprezentate de Confederația Patronală Concordia – maximum 10 puncte

5.       Finalizarea
selecției de candidați pentru posturile de asistenți judiciari – 
după
parcurgerea tuturor etapelor de selecție, candidații declarați admiși vor fi
contactați, începând cu 2 iunie 2023, pentru completarea dosarelor cu
documentele necesare avizării în CES.

Dosarul
complet trebuie să includă următoarele documente:

  • copie după certificatul de naștere și certificatul de căsătorie;
  • copie după buletin/cartea de identitate. În cazul candidaților care
    aplică pentru alt județ decât cel de reședință, este necesară dovada
    rezidenței (viză de flotant valabilă în județul pentru care aplică);
  • copie după diploma de studii juridice;
  • copie după actul doveditor al vechimii în funcții juridice;
  • cazier judiciar, în original;
  • cazier fiscal, în original;
  • curriculum vitae și declarația candidatului de acceptare a funcției
    de asistent judiciar;
  • recomandarea organizației care a desemnat candidatul (opțional, la
    depunerea candidaturilor, candidații pot prezenta recomandări profesionale
    pentru activitatea anterioară).

Pentru
alte detalii vă rugăm să ne contactați la adresa: asistenti.judiciari@confederatia-concordia.ro