BusinessEurope și-a lansat astăzi campania de reformare
a politicilor pentru următorul ciclu politic al UE, sub deviza „Reboot
Europe”.
Referindu-se la ceea ce trebuie să facă Europa în
următorii cinci ani, președintele BusinessEurope, Fredrik Persson, a declarat
următoarele:
„Confruntată cu multiple riscuri geopolitice și
incertitudini economice, UE trebuie să pună competitivitatea în prim-plan și să
folosească următorul ciclu european pentru a-și relansa politicile pentru
provocările actuale. După cinci ani axați pe reglementarea tranziției ecologice
și digitale, UE trebuie să-și îmbunătățească atractivitatea ca loc de
investiții.
Pentru a realiza acest lucru, UE trebuie să elaboreze
o strategie de piață unică cu drepturi depline și să aplice o reformă
comercială ambițioasă. Cu o populație de 6% din populația mondială, UE
reprezintă 16,2% din comerțul mondial și este primul partener comercial pentru
80 de țări din lume, dar ponderea sa în exporturile mondiale este în scădere.
De asemenea, UE trebuie să-și reia abordarea
tranziției ecologice și digitale. Pentru a decarbona fără a dezindustrializa, Green
Deal trebuie să fie însoțit de un acord industrial. Iar pentru a se digitaliza,
UE trebuie să faciliteze investițiile în inovare și în dezvoltarea
talentelor.”
Acestea sunt principalele priorități pentru
construirea unei Uniuni Europene reziliente, cu:
o Energie la prețuri accesibile;
o Reglementare mai bună și mai
simplă;
o Comerț deschis și bazat pe
norme care să ducă la mai multe oportunități pe piața unică;
o Inovarea tehnologică și
dezvoltarea talentelor.
Aflați mai multe despre prioritățile BusinessEurope
pentru UE în 2024-2029 pe site-ul nostru special rebooteurope.eu